FIZIČKA AKTIVNOST 3.0

Objavljeno: 22. 10. 2018. Podijeli na

Zagovornici smo fizičke aktivnosti, no vrijeme je da se prebacimo na verziju 3.0. Mi u Vježbaonici ovu verziju implementiramo u vaše živote od prvoga dana. Drago nam je vidjeti da nismo jedini, no još mnogi trebaju shvatiti da mogu krenuti korak dalje. Ovaj tekst može značajno pomoći u tome.

Dakle, pokret postoji od kada postoji čovjek… ok, i prije, no govorimo o čovjeku i ljudskom tijelu.

Mi u Vježbaonici to zovemo FIZIČKA AKTIVNOST 1.0

Pokreti koje smo morali raditi kako bismo (pre)živjeli. Trčanje, skakanje, penjanje, saginjanje,

Pravljenje oruđa, oružja, bavljenje poljoprivredom, sakupljanjem, lovom, pa zatim u novije vrijeme

rad u tvornicama…

Ova vrsta kretanja spada u potpuno funkcionalni pokret, svaki od njih ima svoju veću svrhu…

Kada se potreba za ovom vrstom pokreta smanjila te je količina kretanja postala nedovoljna, naša su tijela počela doživljavati negativnu stranu civilizacije, industrijalizacije te naše inventivnosti i svih onih uređaja koji nam čine život lakšim. Tijelu je bivalo sve teže.

Tada se stvorila potreba za novim nivoom fizičke aktivnosti.

FIZIČKA AKTIVNOST 2.0

Aerobik, fitness industrija, sve vrste vježbanja koje su krenule zamjenjivati fizičku aktivnost te „graditi tijelo“ zovemo FA 2.0. Fokus je bio na to da budemo veći, da možemo više podići, prebaciti, pretrčati, biti brži…

Ok, svatko prema vlastitim afinitetima. Naravno, nemamo ništa protiv napredovanja, no ne ako je na štetu onoga koji napreduje.

Najveći nedostatak FA 2.0 je to što se tijelo promatralo kao mehanizam, ne kao organizam. Kada na ovaj način promatramo tijelo, možemo mu s dobrom namjerom učiniti puno štete. (više o ovome u tekstu o izolaciji pokreta).

Poboljšavati performanse možemo konstantno, ali ne bez plaćanja cijene za to. Mnogi će osviješteni treneri posvjedočiti ovome i reći kako su griješili.

No, vratimo se ponovno na povećanje performansi. Činjenica je da je nepotrebno raditi dramatičan i stalan pritisak na postizanje za većinu i tu mislimo na značajnu većinu ljudi, odnosno sve koji se ne bave profesionalnim sportom. Fizička aktivnost 2.0 ne prepoznaje razliku između rekreativnog bavljenja sportom i profesionalnog stremljenja eksterminim rezultatima.

Treneri koji djeluju iz pozicije FA 2.0 primjenjuju iste ili gotovo iste principe s amaterima kao i s profesionalcima, samo na drugim razinama. Najuspješniji je onaj tko najdalje dogura one koje trenira.

Na žalost, veliki broj rekreativaca je jednako kao i veliki broj trenera zapeo u ovom konceptu te za njih pravi trening mora biti „krv, znoj i suze“, oni na vježbanje idu pod maksimom „no pain-no gain“ te idu „natjerati salo da plače“ kao i još bezbroj sličnih krajnje destruktivnih ideja o pokretu, ali i ne baš konstruktivnog stava prema tijelu.

Rezultati stupnja fizička aktivnost 2.0 su:

-ozljede

-odustajanje od treninga

-pogrešni i neželjeni rezultati

-neuživanje u tome što radimo

Srećom, naše ljudske mogućnosti su prevelike da neki od nas ne bi shvatili kako je ovaj nivo fizičke aktivnosti nedovoljno dobar te da nije dovoljno konstruktivan. Pojedinci koji su to već davno shvatili

Bili su ispred vremena, no počeli su kreirati novi svijet. Taj novi svijet se sada budi i pojavljuje više nego ikada.

Vrijeme je da FIZIČKA AKTIVNOST 3.0 konačno do kraja zaživi

Postulati ove vrste odnosa prema vlastitom tijelu su potpuno drugačiji. Jedan od najvažnijih je istinska briga ( u najpozitivnijem smislu) o vlastitom tijelu. Posljedično to možemo prevesti i kao ljubav prema tijelu. Dakle, prestali smo nastupati prema tijelu iz pozicije nezaodvoljstva, počinjemo djelovati iz pozicije cijenjenja.

Prvi značajan rezultat je prebacivanje fokusa na mogućnosti tijela te njegovo pravilno funkcioniranje

umjesto kreiranja kemijskih preparata koji će umjetno povećati performanse tijela.

Tijelo postaje laboratorij kroz koji shvaćamo puno više nego se na prvi pogled može vidjeti. To nas naravno vodi do značajnih i naprednih metodologija koje tijelo stavljaju u kvalitetnu ravnotežu te povećavaju njegove sposobnosti samom promjenom načina korištenja tijela. Tijelo je konačno prestalo biti mehanizam te se kao prema organizmu stručnjaci prema njemu drugačije ponašaju. Više ga cijene, bolje razumiju te postižu dugotrajnije rezultate kao rezultat dubljeg razumijevanja.

Jer većini nas ne treba six pack nego pravilna pozicija te aktivacija dubinskih mišića koji se ne vide.

Ne treba nam „brazilska guza“ jer stvara neravnotežu koliko god je netko voli vidjeti.

Ne trebamo trčati maraton ako volimo trčanje, no ako to već radimo, radimo to prvenstveno

Svladavajući tehniku, a ne distancu.

Tijelo je stvoreno da radi u sinergiji, tada je najmoćnije. A prava moć tijela očituje se u tome da „zna“ kako se kretati da ne dolazi do samoozljeđivanja. Ovo nam nije urođeno kao što nam nije urođen ni ovaj način života, kao što nam nije puno toga bilo urođeno u našoj povijesti, stoga ova pravila moramo naučiti te ih početi primjenjivati svaki dan u svim situacijama. Pravilno hodati, pravilno se držati, pravilno se saginjati, ležati, dizati se… ma doslovno pravilan pokret učiniti našim standardnim načinom kretanja.

Nama u Vježbaonici svrha je vas i vaše tijelo dovesti na nivo fizičke aktivnosti 3.0, pomoći vam da zavolite svoje tijelo, da zavolite pokret te da vam pravilan pokret postane rutina, zadovoljstvo i ljubav. Mnogima smo do sada u tome pomogli. Vrijeme je za vas.

Javite se mailom na adresu info@vjezbaonica.hr i saznajte jesmo li najbolje mjesto za vas.